Απ όλους τους φίλους που δίνουν λίγο χρόνο για να γράψουν για τ άθλημα.που αγαπούν και σέβονται.
Εάν θέλετε να παρουσιάσετε θέματα που θα βοηθήσουν το Ελληνικό τένις στείλτε στο taneatoutennis@gmail.com τις θέσεις σας
Friday, April 22, 2011
Γιατί τα παιδιά αθλούνται; Και πως συνεισφέρει ο γονιός;

Ο αθλητισμός σήμερα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των παιδιών. Το τένις είναι ένα άθλημα που πολλά παιδιά επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτό. Οι γονείς καλούνται πολύ συχνά να συναποφασίσουν με το παιδί τους για τις ενέργειες που αφορούν καταρχήν την προπόνηση τους και αργότερα τη πιθανή συμμετοχή τους σε αγώνες.
Σε ένα πρώτο στάδιο όταν το παιδί εκφράζει την επιθυμία να συμμετέχει στο άθλημα, αν ο γονιός έχει την οικονομική δυνατότητα, θα πρέπει να στηρίξει την επιθυμία αυτή τονίζοντας όμως ότι είναι υπόθεση του ίδιου του παιδιού να επιδείξει την σοβαρότητα και συνέπεια που απαιτείται για την εκμάθηση ενός τόσο δύσκολου αθλήματος όσο το τένις.

Από εκεί και πέρα ο γονιός θα επιδοκιμάζει την συνέπεια και την προσπάθεια ελέγχοντας ταυτόχρονα αν το παιδί διασκεδάζει με την προπονητική διαδικασία. Αν το παιδί διασκεδάζει τότε το πρώτο στάδιο της αθλητικής του καριέρας έχει αρχίσει με επιτυχία. Αυτό αποδεικνύεται και από έρευνες που έχουν γίνει σε παιδιά διαφόρων ηλικιών (πίνακας 1).
Οι πιο σημαντικοί λόγοι που τα παιδιά συμμετέχουν στον αθλητισμό κατά σειρά σημασίας:
| Αγόρια | Κορίτσια | |||||
| 1. Διασκέδαση | 1. Διασκέδαση | |||||
| 2. Συμμετοχή σε κάτι που είμαι καλός | 2. Για να είμαι σε φόρμα | |||||
| 3. Βελτίωση των δεξιοτήτων μου | 3. Για την άσκηση | |||||
| 4. Για την χαρά του συναγωνισμού | 4. Βελτίωση των δεξιοτήτων μου | |||||
| 5. Για να είμαι σε φόρμα | 5. Συμμετοχή σε κάτι που είμαι καλή | |||||
| 6. Για την πρόκληση του συναγωνισμού | 6. Για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων | |||||
| 7. Για την άσκηση | 7. Για την χαρά του συναγωνισμού | |||||
| 8. Για την εκμάθηση νέων δεξιοτήτων | 8. Για να είμαι μέλος μιας ομάδας | |||||
| 9. Για να είμαι μέλος μιας ομάδας | 9. Για να κάνω καινούργιες φιλίες | |||||
| 10. Για να φτάσω ένα ανώτερο επίπεδο συναγωνισμού | 10. Για την πρόκληση του συναγωνισμού | |||||
Ακόμη βρέθηκε ότι τα παιδιά παρατάνε τον αθλητισμό όταν
- δεν διασκεδάζουν,
- δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον ανταγωνισμό και
- δεν μαθαίνουν σωστά τις δεξιότητες του αθλήματος

Σε δεύτερο στάδιο μετά από κάποιο χρόνο προπόνησης όταν το παιδί με την σύμφωνη γνώμη του προπονητή του εκφράσει την επιθυμία να συμμετέχει σε αγώνες και να κάνει πρωταθλητισμό, τότε η στάση του γονιού θα πρέπει να είναι και πάλι στάση υλικής και ηθικής υποστήριξης και από εκεί και πέρα το παιδί μόνο του θα πρέπει να δείξει την απαιτούμενη συνέπεια για την προπόνηση και τους αγώνες του.
Η επιδίωξη των παιδιών στους αγώνες είναι να αγωνίζονται όσο το δυνατό καλύτερα. Η στάση αυτή είναι πολύ χρήσιμη και για άλλες δραστηριότητες του παιδιού όπως το σχολείο και θα πρέπει να την στηρίζουν οι γονείς. Οι πιθανοί λόγοι που το παιδί δεν αγωνίστηκε όσο καλύτερα μπορούσε είναι θέμα που θα το συζητήσει με τον προπονητή του.
Οι γονείς λοιπόν, πολλές φορές καλούνται να επιλέξουν και να αξιολογήσουν τον προπονητή. Ο αθλητής έστω και αν είναι μικρός σε ηλικία μπορεί συνήθως να αξιολογήσει τον προπονητή του και να δώσει μια γνώμη για το αν ο προπονητής του είναι καλός ή όχι και γιατί. Με βάση έρευνες που έχουν γίνει ο ιδανικός προπονητής είναι καλό να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Σωστή επικοινωνία. Οι οδηγίες που δίνει ο προπονητής να είναι ξεκάθαρες και ακριβείς. Να τονίζει τα θετικά στοιχεία του αθλητή.
- Γνώση του αντικειμένου. Ο γονιός έστω και αν δεν είναι ειδικός μπορεί να ελέγξει την κατάρτιση του προπονητή με το να μάθει από αυτόν για τη λογική και τους στόχους του προπονητικού προγράμματος.
- Σωστή φιλοσοφία. Ο προπονητής να δίνει έμφαση στην βελτίωση και την διασκέδαση και να έχει σωστή σχέση με την ήττα και τη νίκη
- Αυτοέλεγχος. Να διατηρεί την ψυχραιμία του ακόμα και όταν οι αθλητές κάνουν λάθη.
- Ενθουσιασμός. Να προπονεί με ενθουσιασμό και να τον μεταδίδει και στους αθλητές.
- Να δείχνει κατανόηση στις διαφορές που προκύπτουν από τον διαφορετικό ρυθμό ανάπτυξης των παιδιών και να τις χειρίζεται ανάλογα.
Αυτά είναι διάφορα στοιχεία του ιδανικού προπονητή αλλά εάν θέλαμε να δώσουμε έμφαση σε ένα από αυτά είναι το αν η προπονητική διαδικασία είναι ευχάριστη για το παιδί. Όταν λοιπόν γίνει σωστά η επιλογή του προπονητή τότε αυτός θα είναι υπεύθυνος για την σωστή τεχνική και τακτική προετοιμασία του αθλητή του.

Από την εμπειρία προπονητών και αθλητών του τένις που συμμετέχουν σε αγώνες από μικρή ηλικία αναφέρονται χαρακτηριστικές συμπεριφορές γονιών που δεν βοηθάνε τον νεαρό αθλητή όπως:
Ο γονιός:
- να δίνει συμβουλές τεχνικής, τακτικής και ψυχολογικής φύσης για το πως ο αθλητής θα παίξει έναν αγώνα πριν και κατά την διάρκεια του αγώνα. Αυτό μπερδεύει τον αθλητή και δυσκολεύει την συγκέντρωση του.
- να κάνει γκριμάτσες αποδοκιμασίας κατά την διάρκεια του αγώνα. Η συμπεριφορά αυτή το μόνο που κάνει είναι να βάζει πρόσθετη πίεση στον αθλητή και να ενισχύει τον πιθανό αρνητικό τρόπο που μπορεί να μιλάει στον εαυτό του.
- να παρεμβαίνει για το αν η μπάλα ήταν μέσα ή έξω, για το σκορ ή όταν υπάρχει οποιαδήποτε αμφισβήτηση. Η συμπεριφορά αυτή είναι κακή όχι μόνο για κάποιον που είναι γονιός αλλά και για οποιοδήποτε φίλαθλο του τένις
- να αποδίδει την κακή απόδοση σε εξωτερικούς αστάθμητους παράγοντες (αέρας, κακή ποιότητα γηπέδων, τύχη του αντιπάλου κ.α.) αντί να συμφωνεί με τον προπονητή ότι με σωστή και σκληρή προετοιμασία η απόδοση του παίκτη θα βελτιωθεί.
- να κρίνει πολύ αυστηρά και να φωνάζει επειδή το παιδί δεν κέρδισε
- να παρεμβαίνει στους στόχους που έχει θέσει το παιδί σε συνεργασία με τον προπονητή του με αποτέλεσμα να δημιουργεί σύγχυση.
- να υπονομεύει την προσπάθεια του αθλητή με την συνεχή αρνητική κριτική. Η στάση αυτή δεν βοηθάει την πίστη του αθλητή στις δυνατότητες του (αυτοπεποίθηση).
Συμπερασματικά, η στάση του γονιού πρέπει να χαρακτηρίζεται από επιδοκιμασία και στήριξη μιας σοβαρής και συστηματικής προσπάθειας σε μια δραστηριότητα που διάλεξε το παιδί του.
*Συμεών Γρ. Σιωμόπουλος ( Σύμβουλος Αθλητικής Ψυχολογίας )
Από Γιώργος Παπαχατζής
http://tennisnews.gr/net-stories/tecnhical-advice/5560-tennis-and-kids
Wednesday, April 20, 2011
Ευχές για το Πάσχα
Tuesday, April 19, 2011
Athens Status και 3o Πανελλαδικό
Ανέβηκαν τα παιδιά στην Θεσσαλονίκη.
Έφυγε μια εβδομάδα και ακόμα συνεχίζουν.
Και είναι ν απορεί κανείς μ αυτόν που διοικεί την ΕΦΟΑ.
Το πότε θα γινόταν το Athens Status το ήξερε.
Γιατί δεν έκανε το 3o Πανελλαδικό στην ιδία ημερομηνία στο Ολυμπιακό κέντρο ώστε οι αθλητές του να δουν και αγώνες μ αθλητές που δεν είμαι σίγουρος ότι θα ξαναδούν στην ζωή τους.
Φυσικά για να το κάνει κάποιος αυτό πρέπει να έχει όραμα, και να θέλει να δώσει στους αθλητές του ,τι κάνει η σκληρή δουλειά και η οργάνωση στην ζωή ενός αθλητή αυτού του επιπέδου.
Αχ! Ήταν της μοίρας του αυτό το άθλημα όλα αυτά τα χρόνια προ 2004 έτρεχε στον Όμιλο Αθηνών. Τώρα που έχει την στέγη του τρέχει στην Θεσσαλονίκη.
Τον κυνηγούν φαντάσματα και δεν μπορεί να δώσει στους αθλητές του τίποτα?
Τι στείρα ψυχή είναι αυτή !
Μα να μην θέλεις το καλό των αθλητών σου!Επειδή λέει, οτι τον συκοφαντούμε.....
| | ||||
| ||||
Στο κέντρο της Αθήνας τερμάτισε την Κυριακή το μεσημέρι ο 17ος Διεθνής Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας που διοργανώθηκε απο την Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, του ΟΠΑΠ, του ΕΟΤ και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Στην τελετή των απονομών που έγινε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, παρέστη ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης, ο οποίος μετά τη βράβευση του πρώτου νικητή του ποδηλατικού γύρου, δήλωσε: "Ήταν μια εξαιρετική διοργάνωση που ανέδειξε το φίλαθλο πνεύμα της χώρας μας, τον πολιτισμό και το αθλητικό δεώδες. Αποδείξαμε ότι, ακόμα και αυτές τις δύσκολες στιγμές, η Ελλάδα μπορεί να ολοκληρώνει με επιτυχία μεγάλα αθλητικά γεγονότα. Από τέτοιες διοργανώσεις ανεβαίνει η αξιοπιστία της χώρας". ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΦΟΑ !!!!!!!! b.t | ||||
Monday, April 18, 2011
ΕΊΣΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ αγαπητέ ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΔΑΡΕ
Μπορούμε τώρα που τελείωσε το Athens Status να αναφέρουμε τους προβληματισμούς μας γύρω από την παρουσία των Ελλήνων παικτών.
Η ΕΦΟΑ σίγουρα δεν έχει ευθύνη για την πορεία των παικτών πάνω από 18 χρονών ,εάν πάρουμε το παράδειγμα των επαγγελματικών παικτών των άλλων χωρών.
Από ότι έχουμε όμως παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια δεν έχει ευθύνη ΟΥΤΕ και για τα Junior .
Στην συνέντευξη του φιλοξενούμενου για το πρόγραμμα Tennis10 ο k Alberto Riba ITF Expert μας αναφέρει στόχους που πρέπει να έχει η ΕΦΟΑ που ούτε στον ύπνο της πραγματοποιεί.
Έχοντας και το παράδειγμα των άλλων αθλημάτων, όπως στίβος, κολύμβηση κτλ βλέπουμε ότι όλες οι Ομοσπονδίες υποστηρίζουν τους άνδρες και γυναίκες τους ακόμα και τους Ολυμπιονίκες .
Το 2004 έκανε πολλές εταιρείες να χρηματοδοτήσουν αθλητές -τριες όλων των αθλημάτων εκτός από το τένις. Παρά τα χρήματα που πήραν οι αθλητές-τριες από χορηγούς οι Ομοσπονδίες στήριξαν τους άνδρες και τις γυναίκες τους ταυτόχρονα.
Έτσι η φιλοσοφία ότι τα παιδιά μας αφού έγιναν 18 χρονών, δεν τους υποστηρίζουμε, είναι συνειδητή ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ για το άθλημα μας και τους αθλητές μας.
Η ΕΦΟΑ όλα αυτά τα χρόνια δεν δημιούργησε ένα χορηγικό περιβάλλον ώστε σιγά σιγά να καλλιεργηθεί και για τον άνδρα-γυναίκα αθλητή μας, πρόσβαση στην υποστήριξη των χορηγών .
Αυτό σημαίνει ότι αφού δεν πληρώνει δεν έχει και Εθνική Ομάδα.
Γιατί δεν πιστεύω ότι επειδή δίνουμε 5 εισιτήρια έχουμε λύσει το θέμα και μάλιστα ανάλογα με το πόσες κατουρημένες ποδιές πρέπει ο αθλητής-αθλήτρια ως 5η συγγενική σειρά να κάθετε σούζα άμα τη εμφανίσει σ οποιονδήποτε χώρο ο Έλληνας Καντάφι-Πινόκιο.
Έχουμε λοιπόν ένα ΜΕΓΑΛΟ οικογενειακό αγώνα για να υπάρξουν οι αθλητές μας.
Πως όμως ΠΙΣΤΕΥΕΙ Η ΕΦΟΑ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ?
Επειδή λοιπόν δεν το έχει κάνει, θα έλεγα στον Πινόκιο.
Α- Κατέβα από το άρμα του Νέρωνα
Β-Οργάνωσε πρώτα το μυαλό σου
Γ-Κάνε ένα Χ στο παρελθόν
Δ-Αποφάσισε ότι έρχονται δύσκολα χρόνια και θέλει οργάνωση το χάνι σου……
Ε-Χάσαμε πάνω από 100 αθλητές –τριες από την ώρα που μπήκες στην ΕΦΟΑ
Ζ-Μην χάσουμε άλλα 100 παιδιά για ν αποφασίσεις μετά ότι πρέπει να φύγεις γιατί βγήκαν οι ποινικές αποφάσεις
Η-Σκέψου ότι η χώρα σου έδωσε εκατομμύρια και δεν έχεις να παρουσιάσεις ΤΙΠΟΤΑ
Θ-Τίμησε τον Κελαιδή
Ι-Σταμάτα να πιστεύεις ότι έχεις ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ και κοίταξε να στρίψεις δια του αρραβώνα
Κ-Ζήτησε από τους Ομίλους και όχι από τους προπονητές να δημιουργήσουν μια καλή ομάδα εργασίας που θα σε αλλάξουν από τα κατασπαταλημένα ταμεία της ΕΦΟΑ και ΦΥΓΕ
Λ-Ζήτησε από τον Λιμπέρη να μπει για 2-3 χρόνια ώστε ν αποκτήσει το άθλημα μια εικόνα σεβαστή στην κοινωνία.
Μ- Σ αυτό το διάστημα θα βγουν οι άνθρωποι που θέλουν να υπηρετήσουν το άθλημα και θα σώσουν τα μικρά παιδιά από τον φασισμό της αδιαφορίας σου.
Ν-Κάνε μια έξοδο για να ΣΩΘΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!
Ξ-Σωσε τα παιδιά που είναι ακόμα στα γήπεδα και παίζουν για την Εθνική δίνοντας τους τις προϋποθέσεις να μην φεύγουν στον πρώτο γύρω των προκριματικών χωρίς να παίξουν.
Ο- ΔΕΝ ΣΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Τ Ι Π Ο Τ Α !
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΊ ΕΊΣΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΣ
Π.Π
Sunday, April 17, 2011
Αυτό θα πει να είσαι κατσικοπόδαρος βρέ παιδί μου!
Ήρθε ο κόσμος χαρούμενος να απολαύσει τον τελικό του Athens Status και να… από την γωνία εμφανίζετε σκουντουφλιασμένος ο Πινόκιο.
Αυτό ήταν .Πλάκωσε η βροχή!
Τι ήθελες βρε αγόρι μου και εμφανίστηκες?.
Αφού σ αφήνει αδιάφορο το παιχνίδι.
Εσύ δεν ξέρεις να μετράς ένα γκειμ.
Τι σε χρωστάμε να μην μπορούμε ν απολαύσουμε το άθλημα μας?
Πήγαινε στα λημέρια της βαβούρας και του χάους και άσε μας να χαρούμε αυτό που υπηρετούμε.
Κύριε Λυμπέρη, δεν του πετάς ένα κομμάτι ψωμί απαγορεύοντας την είσοδο του στους αγώνες σου.
Θα σ έφαγε όλη την βδομάδα με την ματζιριά του.
Σ έβλεπε και έλιωνε για την δύναμη σου να έχεις το τουρνουά σου.
Η παρουσία σου σ αυτόν τον χώρο είναι ο θάνατος της ψυχής του.
Να φοβάσαι τις σκοτεινιασμένες ψυχές και τις άφιλες.
Μακριά ..Μακριά του…
p.t



